Виховні години

Моє портфоліо. З досвіду роботи





































Всеосвіта. Сертифікати





Українсько - турецький центр "Сяйво"



Досвід роботи 
вчителя початкових класів
Миронівської  загальноосвітньої школи 
I- II ступенів
Світловодського району
Кіровоградської області

 

2015 рік
  
Зміст
                               Щодня поспішаю зранку до школи
                               Щоб двері найменшим в світ знань відчинить.
                               Щоб творчості іскру і віру у себе
                               У кожному серці зуміть запалить.



Розділ 1. ,, Мої досягнення’’

Опис власного педагогічного досвіду
                                                             Учитель готується до гарного уроку все життя.
                                                    Така духовна і філософська основа нашого
                             фаху і технологія нашої праці.
                                                                                              В.О. Сухомлинський 
Мета : розвивати   індивідуальні    творчі    особливості учнів,   вчити    мислити    і    користуватися    різними джерелами   інформації,  самоудосконалювати    особистість  учня,  рух   вперед   через  перешкоди,  суперечності, формування   активної   життєвої   позиції    та   зміцнення здоров’я    дітей
Працюю над реалізацією завдань
o   запалити в дитячому серці вогник допитливості;
o   розвивати різні види  пам’яті, уяву і фантазію, увагу, спостережливість, творче мислення;
o   формувати мовленнєві вміння, комунікативно-творчі здібності;
o    пробуджувати інтерес до навчання, робити його цікавим, пізнавальним, розвивальним.
Зерна педагогічної творчості:
o   різноманітні форми уроків: урок–гра, урок- подорож, урок- казка, урок -змагання, урок- свято, уроки – мислення серед природи.
o   ігровий матеріал,  казкові сюжети і герої.
o   Інтерактивні методи і форми  навчання.
o   Проектна діяльність.
o   Інтегровані уроки.
Розвивати творчість: означає виховувати у дітей інтерес до знань, самостійність у навчанні. Маленький учень  добре  вчиться лише тоді, коли  він переживає успіх, хоча б невеликий.
Актуальність досвіду: постійно зростаючі вимоги до змісту й організації навчання та виховання потребують упровадження ефективних педагогічних підходів:
o   забезпечує умови для розвитку творчої особистості учня;
o   розвитку дослідницького мислення, інтерактивних технологій:
o   підбір новітніх методів і прийомів навчання

Сутність досвіду полягає в гармонійному поєднанні навчальної та ігрової діяльності молодших школярів. Реалізація творчих ідей дозволяє підвищити якість педагогічного процесу, рівень навчальних досягнень, забезпечує комфортність, емоційну задоволеність.

Практична значущість досвіду полягає у використанні вчителем різних способів організації ігрової діяльності на уроках. Я  шукаю ефективні методи та прийоми навчання, творчо використовую їх у своїй роботі.

Інноваційна значущість полягає в тому, що в ігровій діяльності освітня, розвиваюча й виховна функції діють у тісному взаємозв’язку.
Життєвий досвід  (автобіографія)
Рак Любов Борисівна   
вчитель початкових класів
  голова  шкільного методобєднання,
  голова РМО вчителів 4 класі
  вчитель   вищої категорії, 
  присвоєння звання,, Старший вчитель
                                                      
Дата народження : 21 липня 1965 р.
Домашня адреса :
Кіровоградська область
Світловодський район
село Миронівка
вулиця Шевченка 50 /а
                                                             
Закінчила : Олександрійське
                      педагогічне училище імені
                      В. О. Сухомлинського та
                     Кіровоградський педагогічний
                     університет імені В. Винниченка  
Місце роботи : Миронівська ЗШ  I -II  ступенів  з 1984 року

Педагогічний стаж : 31  років

Педагогічне кредо:
 ,,Учитель  як  фахівець  живе  доти,  доки  вчиться”.(К. Д. Ушинський)

Девіз : Відкрити в кожній дитині душу творця,  дати їй змогу пробудитися і розквітнути.

Ідея педагогічного досвіду :
,, Через  казку,  фантазію,  гру,  через  неповторну  дитячу  творчість      вірна  стежка  до  серця  дитини”. (В. О. Сухомлинський)

Педагогічна проблема :
Застосування   інтерактивних  методів  навчання  на  уроках  математики   та читання в початкових класах.

Проблема по виховній роботі :
,, Розвиток індивідуальних здібностей і талантів, забезпечення умов їх реалізації’’.
  Працюючи  в Миронівській  ЗОШ    III ст.  з 1984 року, використовую  у своїй роботі  творчу  спадщину В. О.Сухомлинського. Кожен  урок проводжу  під  девізом : ,, Жодного  відстаючого  поруч!”. Враховую  можливості  кожного  учня  і  почуття  відповідальності  перед  класом. Я  піклуюся  про  те,  щоб  навчально–виховний  процес містив  у  собі  ,,ситуацію успіху”.
  Люблю  дітей, люблю  людей, люблю працювати  в нашій школі. Намагаюся створювати комфортні умови навчання, щоб бажання вчитися  не згасло впродовж  всього  шкільного  життя.
  Останні чотири роки особливу увагу приділяю інтерактивним методам навчання в початковій школі.

  Шляхи удосконалення техніки читання молодших школярів

   Сьогодні діти тягнуться до комп’ютерних  технологій, як свого часу старше покоління до книги, а середнє до телебачення, проте не слід забувати про високу культуру читання.
Без високої культури читання, наголошував В. О. Сухомлинський,  немає ні школи, ні справжньої розумової праці. Читання є основою опанування всіх наук,розвитку людського інтелекту.
 Шляхи удосконалення техніки читання молодших школярів – ця проблема хвилює багатьох вчителів початкових класів.

  В  ході   роботи   я  зіткнулася   ще  з  одною   проблемою – формування  високої культури   читання. Адже   видів читання  є   дуже  багато   і  кожен  з  них   потребує  вмінь,  навиків,   вправляння. Я   намагаюся   творчо   підходити   до  вирішення   цієї   проблеми . На  уроці  читання  в  кожного  учня  є  папка  ,,Читаночка – стежина   до  знань.  Вчимося  легко  і  радісно”  для  індивідуальної   (диференційованої)  та   роботи  в  парах , де  діти  із задоволенням  виконують  такі  види  роботи:  ,, Читаночки – з’єдналочки”,  ,,Сходи -  читаночки”,  ,,Ланцюжки”,  ,,Криптограми”,  ,,Дослідники”,   ,,Читаночки -  переставлялочки”, ,,Чарівні  квадрати”,  ,,Котигорошко”  та  інші  види  роботи. Згодом  пари  обєднують  в  групи.        Результат  з  техніки  читання  учні  заносять  в  папку  ,, Мої  досягнення   в    початковій  школі” і  кожного  місяця    аналізують  свою  ,,гілочку”  росту. На  уроці  читання  проводжу  екскурсію   до  ,,читального    залу,  де  діти  пошепки  читають  за  1-2  хвилини  свою  додаткову  літературу  і  декілька  учнів  переказують  прочитаний  уривок,  тобто відбувається  презентація  книжки.

 В.О. Сухомлинський наголошував : ,,Навчіть у початкових класах всіх дітей читати так, щоб вони вміли читаючи думати й, думаючи, читати’’.
 Для досягнення поставленої мети крім традиційних методів і прийомів роботи застосовую такі технології та методики:
n  Інтерактивні технології: робота в парах, в малих  міні - групах;
n  Інтерактивні технології групового навчання : мікрофон, мозковий штурм, асоціативний кущ, незакінчені речення;
n  Технології ігрового навчання : сюжетні ігри, розігрування ролей;
n  Проектна технологія;
n  Технології критичного мислення (дискусія,  займи позицію);
n  Нестандартні форми уроку: урок – дослідження, урок – подорож, урок – казка, урок – гра, урок – конкурс, урок - екскурсія та інші.

Діти  перестають  думати, коли  перестають  читати
( Д. Дідро)
Дітям  подобаються  такі  вправи,  вони  із  задоволенням  їх  виконують  і  продовжують  цю  роботу  вдома.
1.Читання  тексту  ,,Бджілка.
Вчитель  говорить: ,,Бджілки у вулику.Діти читають  тихенько. Коли  кажу:,,Бджілки  вилетіли!” - читають  голосно.
2.,, Дощик
Дощик  накрапає.(Читають  тихенько).
Дощик  сильнішає. ( Голосніше).
Злива. ( Голосно).
Дощ  затих. ( Замовкають).
3. Гра ,, Ану,  наздожени або  ,,Вовк  і  заєць
Беруть  участь  двоє учнів. Перший  починає  читати,  а  другий  продовжує  після  того,  як  перший  прочитає  перше  речення  і  намагається  його  наздогнати.
4.,,Хвиля
Діти читають  текст  і за  сигналом  вчителя  змінюють  швидкість.( ,,Повільно  ,  ,,Швидше,   ,,Блискавка).
5.Гра ,,Незнайко’’
Один учень (або вчитель) читає текст, а інший плескає в долоні на помилку.
6.Гра ,, Сніжинка
Читає  той учень, на парту якого впала сніжинка.
7.Гра  ,,Хвостик
Вчитель  читає  речення,  а  учні  відшукують і вставляють  слово,  якого  не  вистачає.
8. Гра  ,,Плутанка
Діти,  ви  вже  вмієте  читати  і  знаєте,  що  в  різних  словах  кожна  буква  має  певне  місце. А  буває,  що букви – так  само,  як  і  діти, -  раптом  стають  неслухняними  і  починають  пустувати : штовхаються,  бігають  наввипередки,  граються  в  схованки. І  тоді  виникає  кумедна  плутанина.
  Вам  треба  повернути  виділені  букви  на  свої  місця. Наприклад:
                 В  полі  комашки  білі – біленькі,
                 Над  ними  літають  ромашки  дрібненькі.
                 З  комашок  плету  я  матусі  віночок,
                 Ромашки  танцюють  свій  дивний  таночок.
9.,,Розвідники”. Після того, як діти прочитали текст, учитель дає завдання скільки разів у тексті зустрічається якесь слово. Учні читають текст мовчки і дають відповідь.
10.,,Засічка – кидок” При слові кидок всі починають читати для фіксування часу; коли пролунає засічка – школярі зупиняються, помічаючи останнє засвоєне слово. Відводять погляд. Відпочинок 10 – 20 сек.
11.,,Буксир”. Спочатку веде учитель, беручи на буксир весь клас. Потім сильніший учень – слабших товаришів. Тривалість 2 – 3 хв. – повторювати 3 – 4 рази за урок.
12. ,,Блискавка”. Вправи спрямовані на прискорення сприйняття тексту. Школярі читають різні тексти у звичайному для себе темпі. При слові блискавка вмикається метроном найвищої швидкості. Діти квапляться дочитати. після вимикання метронома переказують опановане.
13. “Віконце”. Класовод використовує прямокутник 10Х20 см. з прорізом на рядок чи абзац. Діти читають однакові тексти на час. Далі переказують зміст або відповідають на контрольні запитання.
14. ,,Розсипані склади”. З поданих складів утворюються слова.
15. ,,Луна”. Один школяр сильніший веде, а другий, як луна, повторює читання першого.
16. ,,Диктор телебачення’’. Дитина читає текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.
17. Гра ,,Друкарі’’. Друкують слово за таблицею.
18. Гра ,,Актори’’. Учитель дає завдання  прочитати: здивовано, докірливо, з гнівом, з жалем, з радістю…

Вчитися легко, коли вчитись доступно та цікаво
Кооперативне навчання
Робота в парах:
§  Розвиток критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію.
§  Сприяє розвитку навичок спілкування.
§  Всі діти мають можливість говорити, висловлюватись.
§  Дає учням час подумати, обмінятись ідеями, а потім озвучити думки перед класом.
Робота в міні-групах:
§  Сприяє опрацюванню змісту матеріалу.
§  Для вирішення складних проблем, що потребують колективного розуму.
За  допомогою  - до  В. О. Сухомлинського

·Під  час  читання  казок  і оповідань  діти  дають  характеристику  героям,  висловлюють  свої  переживання,  вчаться  відрізняти  добро  від  зла,  тобто  вчу  дітей  мислити,  як  вчив  В.О.Сухомлинський.

·Тому  я  прихильник  нестандартних  форм  проведення  уроків. Мої  уроки – казки,  уроки – дослідження,  уроки – екскурсії,  уроки  -  мислення  серед  природи , уроки – мандрівки  та інші  дають  можливість  урізноманітнити  процес навчання.
Подорож  до  світу  маленьких  казок  В. О. Сухомлинського

,,Людина, - любив   повторювати  педагог,  - народжується  на  світ не  для  того,  щоб  зникнути  безвісною  порошиною. Людина  народжується,  щоб  залишити  після  себе  слід  вічний”.
      Мої  діти   із  великим  задоволенням  слухають  казки цього  видатного  педагога ,  які  читаємо  колективно  із  збірки  ,,Чиста  криниця”  та  ,,Казки  під  голубим  небом”. Всі   ці  казки  користуються  заслуженою  любов’ю  юного  читача, адже  в   них  розкривається  світ  пізнання,  допомагають   дітям   пробудити  у  їхніх  душах  благородні  почуття,  людську  гідність,  безмежну  любов  до рідної  землі.
        Адже  той,  хто  робить  добро  змалку,  робитиме  його  все  життя.      
       Діти  і  самі  складають  казки,  малюють  малюнки  до  їх  змісту. Весь  цей  матеріал  зберігаємо  в  папках  ,,Творчі  роботи  учнів

Гра -  це  елемент  створення успіху
·В. О Сухомлинський  писав :,,У  грі  немає  людей  серйозніших,  ніж  малі  діти.
· Гра  супроводжує  людину  протягом  всього  життя. А  для  дитини  1 класу  -  це  основний  вид  діяльності,  за  допомогою  якого  вона  пізнає  навколишній  світ. Використання   ігор  на  уроці  активізує  психічні  процеси  діяльності  учнів  це : сприймання,  мислення,  уяву,  увагу  та  пам’ять. Використання  дидактичних  ігор  та  ігрових  моментів  робить  урок  цікавим,  створює  у  дітей  бадьорий  настрій,  полегшує  засвоєння  навчального  матеріалу,  створює  ситуацію  успіху. Працюючи  над  вирішенням   даних  питань,  неодноразово  звертаюсь  до  творчих  надбань  В. О. Сухомлинського.
Уроки мислення серед природи

Вчу  дітей  висловлювати  свої  думки  на  основі  власних  спостережень  про  те,  що  вони  бачать  у  довкіллі,  знаходять  образи  якісь  в  природі  та  складають  про   них  казки  та  оповідання.
          Розвиваю  творче  мислення  дітей,  фантазію,  збагачую  звязне  мовлення. Виховую  естетичні  почуття  від  спостереження  за  явищами  в  природі, Розвиваю  вміння  робити  висновки,   аналізувати,  спираючись  на  власний  досвід. Використовую  ігрові  завдання. Наприклад: уявіть  себе  деревом,  кущем,  небом,  хмаринкою,  осіннім  листочком …
       Виховую  любов  до  природи,  гуманні  почуття.
        Використовую  педагогічну  спадщину  В. О. Сухомлинського  для  екологічного  виховання  дітей, адже  відомий  педагог  радив  використовувати  для  всебічного  розвитку  дітей  прогулянки  та  екскурсії  на  природу,  своєрідні  ,, подорожі”  для   складання  творчих  розповідей.
            В. О. Сухомлинський  у  книжці  ,, Школа  радості    радив  складати  казки  на  лоні  природи  під  час  спостереження    ,,подорожей  сонця,
 ,, подорожей  хмар,  ,, подорожей  вітру


Ранкові зустрічі
  Формування навичок читання – тривалий і складний процес, що потребує постійної уваги . Тому кожний урок починаю з  ранкових зустрічей.
Важливу роль відіграє емоційне налаштування. Часто використовую віршики, які встановлюють настрій для сумлінного навчання, приємну атмосферу в класі.
Кожен  ранок  в класі   розпочинаємо  з  ,,ранкових  зустрічей”,  де  діти  в ігровій  формі  налаштовуються  на  успіх  протягом  дня.  Діти  виконують  вправи:  ,,Віночок  побажань”, ,,Комплімент”,  ,,Слова  подяки”,  ,,Усмішка’’,  а   на завершення  дня -  вправа ,,Прощання”. Усі  учні  беруться  за  руки  і  передають  тепло  своїх  долонь один одному.
 
 Вчитель  повинен  весь  час  працювати  над  собою,  щоб  діти  бігли  до школи,  як  до  батьківської хати,  адже  школа  - це  сімя.  Це  правило  означає,  що  кожного  ранку,  переступаючи  поріг  школи,  я  залишаю  всі особисті  проблеми  і  негаразди,  які  інколи  бувають  в  житті,  за  дверима  школи. Я  намагаюся  зустріти  своїх  дітей  гарною  усмішкою  і  добрим  настроєм.
  Кожен урок читання  розпочинаю з   мовної розминки, з вправ на постановку дихання, на розвиток артикуляції, вправляння у швидкій і чіткій вимові скоромовок, чистомовок, роботи з індивідуальними таблицями для читання ,,Читай плавно цілими словами’’.

Напрямки педагогічної діяльності.

Інтерактивні технології

Використання педагогічних технологій, інноваційні форми, методи, прийоми

№ п/пр
Етапи уроку
Види робіт
I.
Організаційний момент.
Повідомлення цілей, задач.
Створення проблемної ситуації. Вправи ,,Мікрофон’’, ,,Мозковий штурм’’, ,,Асоціативний кущ’’.
II.
Актуалізація опорних знань, умінь.
Робота в парі, бліц – опитування, гра, діалог, метод дискусії.
III.
Мотивація навчальної діяльності.
Створення проблемної ситуації, дискусія.
IY.
Засвоєння нових знань.
Дослідницька робота, пошук розв’язання проблеми, робота в парах, групах, інсценізація.
Y.
Закріплення, повторення, узагальнення.
Творчі завдання, змагання, робота в парах, групах, індивідуальна робота, ігрові методи, тестування.
YI.
Контроль знань, умінь, навичок.
Робота в парах, ,,Аукціон знань ’’, самоконтроль, взаємоперевірка.
YII.
Підсумок уроку.
Рефлексія,  ,,Асоціативний кущ’’,  ,,Мікрофон’’, тест – опитування, самооцінка, рольова гра, диференціація  домашнього завдання
·                   Мозковий штурм.
Спонукає учнів проявляти творчість, дає можливість вільно висловлювати свої думки.
Мікрофон. На початку роботи вчитель визначає одним словом тему, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в памяті стосовно цього слова.
n  Використовую  таку  інтерактивну  вправу  під  час  актуалізації  опорних  знань. Діти  чітко  висловлюють  свою  думку  за  1 – 2  хвилини,   передаючи  ,,уявний  мікрофон  ланцюжком   по  рядах. Кращі  думки  записую  на  дошці.
n  Наприклад.  Справжній  друг  …
     Уміти  дружити  -  це  означає  …  .
n  Можна  також  цю  роботу  провести  в  групах. Представник   іншої  групи,  взявши  «мікрофон»,  має  сказати  чи  погоджується  з  відповіддю  свого  попередника,  якщо ні,  то  обґрунтовує  чому  і  пропонує  інший  шлях  розв’язання.
Дає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання.
,,Асоціативний кущ’’
На початку роботи вчитель визначає одним словом тему, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в памяті стосовно цього слова.
,,Коло знань”. Незакінчені речення.
Дає можливість вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем.
  Рефлексія (підсумок).
- Що стимулювало вас виявити творчість? Що заважало? Я знаю …  . Я вмію… Очікування.
Що   кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку? …
Групова дослідницька робота (спільні проекти).
Дискусія  ,,за’’ і  ,,проти’’. ,,Займи позицію” (перехід з однієї групи в іншу).

Індивідуальний та диференційований підхід до навчання
 В.О. Сухомлинський писав ,, Для того, щоб діти добре навчалися, треба навчити їх вчитися’’. Тому, використовую індивідуальний підхід до навчання всіх дітей без винятку, тому завдання на уроці дітки отримують диференційовано. Добираю вправи для одночасної роботи всього класу :
v    для здібних учнів завдання з поступовим ускладненням, а для слабших – з поступовим зменшення міри допомоги.
v    Тобто, здібні учні удосконалюють  і поглиблюють  знання  з даної теми, виконуючи ряд творчих завдань після основного, а  слабші – крок за кроком йдуть до виконання основного завдання .Є місце обов’язковій перевірці і висновку, де беруть участь   усі учні класу. За потреби, я допомагаю школярикам, які виконували другий варіант, тому що учні класу навчаються за одним і тими ж підручниками, то моє завдання – використовувати матеріал підручника для диференційованого навчання.
v    В. О. Сухомлинський писав : ,, Якщо учень не зробив самостійно хоча б маленького кроку по шляху до оволодіння знаннями -  це пропащий для нього урок’’. Тому не використовую  ,,сіру зрівнялівку’’ і дбаю про кожну дитину, бо вчити всіх однаково неможливо.
Кожен клас – різний рівень знань, тому поряд з  інтерактивними технологіями навчання ми не маємо права забувати про  індивідуалізацію і диференціацію знань. Вивчаю методичні рекомендації Світлани Панасівни Логачевської.

Висновки
Читання - це головне уміння людини в житті, без якого він не може повноцінно пізнати навколишній світ. І тому цьому настільки необхідному умінню дитину учить вчитель початкової школи.
Як зробити щоб це вчення не перетворилося на гіркі тортури? Що придумати, щоб урок читання став найулюбленішим? Як учити читанню, щоб діти полюбили книгу, адже книга, прочитана в дитинстві, залишається в пам'яті на все життя і впливає на подальший їх розвиток?
Ці питання завжди хвилювали мене, примушували шукати, пробувати і накопичувати нове в своєму досвіді.
Всі методи хороші, якщо вони приносять добрий результат і виправдовують мету. І кожен вчитель повинен вибрати свій, враховуючи при цьому і досвід інших вчителів.
Робота вчителя в будь-якому напрямі повинна бути систематичною і регулярною, тільки тоді вона може  дати якийсь результат.
Я протягом всіх чотирьох років початкової школи прагну привити інтерес до читання, всіма силами намагаюся їм показати, що ці знання одержують з книг, привчаю дітей користуватися довідковою літературою.
"Психологи стверджують, що на успішність учня впливає більше 200 чинників. Природно, що всі їх врахувати просто неможливо. Але навіть якщо з 200 взяти тільки 40 і досліджувати їх дію на успішність учня, то опиниться, що чинником № 1 є все-таки уміння швидко і правильно читати ".
Читання повинне стати стежкою, що веде до вершин розумового, морального і естетичного виховання. Тому, інтерес до нього виховую не тільки для того, щоб діти стали грамотними людьми, а головним чином для того, щоб росли вони добрими, відкритими, уміли розуміти іншу людину, співчувати йому, допомагати.

Розділ 2. ,,Погляд на себе і в майбутнє’’
Мої цінності й ідеали
1.Вчу дітей бути добрими, чуйними, справедливими, любити свій рідний край. Сама вивчаю  основи християнської моралі.
2.Намагаюся перетворити кожен урок на урок – мислення, урок – диспут, урок – спілкування. Допомагаю розкрити здібності своїх учнів, формую інтелектуально розвинену особистість. Любимо творити добро, тому в класі у нас є ,,Скринька добрих справ’’, в яку ми складаємо хороші  вчинки і засуджуємо лихі. Ось так вчимося бути милосердними, любити ближнього. Кожен із школяриків прагне створити мозаїку добрих справ. Перемагає той, в кого набереться більше добрих справ. Нагороджую переможців грамотами, цікавими сувенірами.
3.Вчу дітей логічно, самостійно міркувати.
4.Створюю атмосферу добра і краси, щоб діти відчули себе комфортно і з великим бажанням йшли до школи.
5.На моїх уроках діти виступають у ролі дослідників, винахідників, розкривають для себе нові властивості знайомих  речей, довкілля, висловлюють власну думку.
6.Кожне завдання, яке даю дітям потребує творчої роботи:
n  Подумай
n  Знайди
n  Порівняй
n  Перевір
n  Склади програму дій.
 Діяльність учителя не закінчується із дзвоником з уроку. Для розвитку життєвих компетенцій учнів залучаю до участі у позакласній діяльності :
·     Шкільних святах.
·     Предметних тижнях
·     Конкурси: імені Петра Яцика. ,,Соняшник’’,  ,,Кенгуру’’, ,,Бобер’’.
·     Шкільних, районних конкурсах
·     Шевченківських днях
·     Усних журналах
·     Проектна діяльність

Мій ідеал :розроблена В.О.Сухомлинським педагогічна система актуальна й тепер. Тож спадщина педагога – гуманіста була і залишається невичерпною скарбницею педагогічного досвіду і мудрості.
  На творах Василя Олександровича можна і вчити, і виховувати, адже це – невичерпна криниця пізнання світу і себе.  Також вивчаю методичні рекомендації Олександри Яківни Савченко доктора педагогічних наук, професора, заслуженого працівника освіти  щодо методики читання в початкових класах.















Мої творчі досягнення
·               Участь в конкурсі ,,Шкідливим звичкам – ні. Молодь Кіровоградщини проти шкідливих звичок’’. Грамота за 1 місце Кіровоградської держадміністрації (квітень 2012 рік) в номінації ,,Урок’’.
·               Участь  у  Всеукраїнському конкурсу на екологічну тематику м. Київ березень 2012 рік. Розробили з учнями класу екологічний проект з моральним змістом щодо збереження природи.
·               Курси з інформатики. Виступ з творчими доробками ,, Технології Веб. 2. Леміл’’.
·               Брала участь в педагогічних читаннях з розробкою методичної літератури
,,Вчимо  дітей читати’’ та в ярмарці педагогічних ідей по обміну досвіду щодо 95 – річниці з дня народження В.О. Сухомлинського.

Нагороди
         Почесна грамоти Міністерства освіти України;

         Почесна грамота управління освіти Кіровоградської обласної  Державної адміністрації;
         Грамоти відділу освіти районної державної адміністрації:
а) за перемогу у районному огляді – конкурсі на кращу методичну роботу “З вогником у серці”;
б) за сумлінну працю, педагогічну майстерність, професіоналізм;
         Грамота районного комітету профспілки працівників освіти

Розділ 5. Науково – методична діяльність
Як керівник РМО  з 2010 року  вчителів: 4, 1, 2 класів, я є активним учасником методичних заходів: семінарів, декад, шкільних і районних методичних об’єднань, а шкільного МО з 1987 року, понад 20 років.
·                   2010-2011 н.р.- виступ на  секційних заняттях серпневій конференції з доповіддю ,, Навчання грамоти безпечне для здоров’я’’.
·                   2011- 2012 н.р. – ,, Державний стандарт початкової школи.
·                   2012 – 2013 н.р. ,,Особливості  організації навчально – виховного процесу першокласників за новими програмами та підручниками’’.
Виступ з доповідями на семінарах, як керівник РМО 4 класу, 1 класу,2 класу. Тематика :
·,,Здоров’я – найцінніший  скарб кожної людини’;
·,,Роль педагогічної оцінки у формуванні контрольно – оцінних умінь молодших школярів’’  та інші.
Виступ на курсах підвищення кваліфікації при Кіровоградському ОІППО імені В.О. Сухомлинського з  інформатики з презентацією досвіду роботи по темі
 ,, Портфоліо учня і вчителя’’.
Відвідую семінари, готую доповіді по вивченні творчої спадщини
В.О. Сухомлинського, зокрема такі :
  • Формування духовного світу особистості школяра у творчій спадщині  В.О. Сухомлинського та в
          сучасних наукових   доробках.
  • В.О. Сухомлинський  про  виховання відповідальності у дітей.
  • Погляди В. Сухомлинського на розвиток комунікативної здатності та зв’язного мовлення молодших школярів.

Мої особисті  методичні   розробки
         Навчально - пізнавальний  урок -проект “ Молодь Кіровоградщини – проти шкідливих звичок! За здоровий спосіб життя” для учнів   3 – 4 класів. Отримала грамоту  як переможець обласного етапу конкурсу на кращі методичні матеріали щодо здорового способу життя у номінації ,,Урок’’ (від 28 квітня 2012 року ).
         Досвід роботи “З вогником у серці”;
         Досвід роботи “Вчимо дітей читати” для учнів початкових класів.
         Досвід роботи ,,Використання творчої спадщини В.О. Сухомлинського’’ (до 95- ти річчя з дня народження видатного педагога Кіровоградщини).
         Виготовлення різноманітних буклетів щодо вивчення педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського :
- ,,Казка – свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки’’;
- ,, Проектна діяльність - основа розвитку творчих здібностей молодших школярів’’
- ,,Впровадження творчих ідей В.О. Сухомлинського як  передумова успішної організації навчальної діяльності’’.
Розділ 6. Позаурочна діяльність з предмету
Проектна діяльність –
основа розвитку творчих здібностей молодших школярів

  В.О. Сухомлинський  писав ,, Природа мозку дитини потребує, щоб її розум виховався біля джерела думки серед образів, серед природи’’.
 Тому ми, учні 2  класу, дружно працюємо над тематичними учнівськими проектами: навчально – пізнавальними, дослідницько – пошуковими, ознайомлювально -  інформаційними. Найбільш вдалі були :
·               ,,З любов’ю до рідної землі.  Цибулинки і Сонечко’’;
·               ,,Возвеличуємо Христове Воскресіння’’ ;
·               ,, Стежинками рідного краю . Моє улюблене місце відпочинку на природі в селі’’ ;
·      ,, Про кого кажуть :,, Вони справжні друзі. Школа доброти’’. З цим проектом ми брали участь у Всеукраїнському  конкурсі  ,,Моральний вчинок’’( Київ -2013 рік)  з екологічним змістом, де учні класу склали дуже цікаву казочку про ,,друзів природи’’. Тому що, на сучасному етапі розвитку суспільства основним напрямком виховного процесу є формування у дітей загальнолюдських моральних цінностей.
Учням сподобався дослідницько – інформаційний проект ,, З любов’ю до рідної землі. Цибулинки і Сонечко’’, де учні мали завдання в групах із задоволенням їх виконували, спостерігаючи за Сонцем і проростанням цибулі, під дією сонячного проміння. Готовимося  до нового міні – проекту на рівні 2 класу : ,,Подаруй ялинці нове життя. Як зберегти це деревце перед новорічними святами?’’.

На старті  ,,Пошуку!’’
Самоосвіта
,,Учитель як фахівець живе доти, доки вчиться”. (К.Д. Ушинський)
o   Участь у шкільних, районних  методобєднаннях.
o   Виписка фахових журналів.
o   Опрацювання науково – методичної літератури.
o   Вивчення досвіду педагогів – новаторів та методичних рекомендацій :
Тіхонової  Наталії Георгіївни, Половенко Олени Вікторівни, Лазаревич Тетяни Олександрівни, методичні рекомендації Дякової Олени Станіславівни.
o   свою діяльність  я основую на практичних ідеях В.А.Сухомлинського, Ш.А.Амонашвілі,    С.П.Логачевської,  таблиці  Шульца, методику Олександри  Яківни Савченко ,, Методика читання в початкових класах’’.
o   Вивчення передових освітніх технологій.

Курси підвищення кваліфікації
Підвищення фахової категорії. Дистанційні  курси. Літо 2013 рік.  Освіта  Он-лайн
Останні курси вчителів початкових класів пройшла в 2008 році. Попередня атестація 2008 – 2009 рік, наступна 2013 – 2014 рік.
Пройшла влітку 2013 року з 19 червня по 9 серпня дистанційні курси з інформатики по програмі ,,Сходинки до інформатики’’.

Напрямки  подальшого вдосконалення.
Не варто боятися помилок, варто швидко їх виправити
Скільки  б  не  працювала,  труднощів  в  моїй  роботі  не  зникають,  лише 
змінюється    їх  характер. Намагаюся   й  надалі перетворювати  клас  у  справжню робочу  майстерню.
   Продовжую  працювати  під  девізом : ,,На  старті  пошуку ”,  вивчаю із  задоволенням  інші  передові  досвіди  із  педагогічних  журналів,  вибираю  ,,родзинку”  для  душі  і  впроваджую  у  свою  роботу ,   проводячи  спостереження  та  дослідження  в  своєму  класі,  аналізуючи  досвід  попередніх років,  роблю  висновки,  які  допомагають  почуватися  впевнено  в  різних  життєвих ситуаціях.


Використана література :
1.     О.Я. Савченко. Методика читання у початкових класах. К. Освіта 2007
ст. 3 – 9.
2.     О.В. Стребна .Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи. Х. Основа.2007 ст. 5 -13.
3.     Бібліотека .Шкільного світу. Інтерактивні уроки в початковій школі. К. Шкільний світ 2007. ст. 3 -13.
4.     Бібліотека .Шкільного світу. Проекти в початковій школі. К. Шкільний світ 2008. ст. 4 -10
5.     Сухомлинський В.О. Вибрані твори: у 5 – ти  т./ В.О. Сухомлинський. :К. Рад. Шк.., 1976. Т. 1 , ст.. 653- 654/.
6.     Сухомлинський В.О. Вибрані твори: у 5 – ти  т./ В.О. Сухомлинський. : К.Рад. шк.., 1977. Т. 4 , ст.. 637, 640/.
7.     Сухомлинський В.О. Сто порад учителеві / В.О. Сухомлинський. Вибрані твори: у 5 – ти т.- К. Рад. шк.. 1976. – т.2- с. 417 – 654/.









Немає коментарів:

Дописати коментар