Виховні години

Виховуємо і навчаємо разом (сторінка для батьків)


     Поради батькам щодо оцінювання                  шкільних успіхів своїх дітей

Поради для батьків
Що означає  ,,Бути батьком’’


1.   Читай своїм дітям.
2.   Дотримуйся обіцянок.
3.   Виходь на спільні прогулянки.
4.   Виділяй час для кожної дитини індивідуально.
5.   Розповідай дітям про своє дитинство.
6.   Будь прикладом для наслідування.
7.   Відвідуй із ними зоопарки, музеї, футбольні матчі.
8.   Май добрі звички.
9.   Обдаровуй дітей теплом і ділися своїми почуттями.
10.Визнач сітки рамки того, що можна, і чого не варто робити.
11. Слухай своїх дітей.
12. Познайомся з друзями своїх дітей.
13. Долучай дітей до роботи.
14. Накопичуй у банку гроші, щоб дати своїм дітям освіту.
15. Швидко вирішуй конфлікти.
16. Води дітей до церкви.
                       
                   З книжки Браяна Кавоно ,,Перстень царя Соломона’’


                          "Формування і розвиток навичок читання"
 Дитина читає... Жага до знань, інтерес до нового, прагнення прекрасного- все це втамовується дитячим читанням, яке справедливо можна назвати рушієм загального розвитку. Книга, прочитана в дитинстві, залишається в пам’яті назавжди … Поступово навичка свідомого читання, розуміння та осмислення інформації все більше стає навичкою неперервної освіти людини впродовж усього життя.
  А якщо дитина читає мало, не хоче і не цікавиться літературою ? Що робити ? Які фактори впливають на таку ситуацію? Хто і що є джерелами мотивації  читання? Адже читання є основою освіта і самоосвіти кожної людини. І ставлення до нього з перших днів шкільного життя є індикатором ставлення до всього навчального процесу.
Факторами, що стимулюють або стримують роз­виток мотивації читання, є:
o   Суб'єктні особливості учня та вчителя.
o   Приклад дорослих..
o   Книжкове оточення дитини.
o   Рівень розвитку читацьких умінь.
o   Застосування методів роботи з книгою.
o   Завищений інтерес до сучасних аудіовізуаль­них ЗМІ.
  Джерелами мотивації є насамперед родина, вчи­телі та самомотивація.
    Якщо говорити про уроки українського читання, то частина першокласників вже приходять "читаю­чими", інші — ледь з'єднують букви у склади. Роль учителя на цьому етапі є вирішальною. Тому насам­перед я проводжу просвітницьку роботу з батьками.
  Ось деякі наряди для батьків щодо мотивації чи­тання.
1. "Читаючи добре написані книжки, навчаються гарно говорити" (Вольтер), Вибирайте  книги , написані  вишуканою українською мовою, з відповідним до віку шрифтом, ілюстраціями, з живою мовою персонажів. У майбутньому це дозволить дитині висловлювати свої думки чітко і красиво, відчути особистий інтерес та користь. Вкрай необхідно звернути увагу і на якість паперу, його відповідність санітарно-гігієнічним нормам. Переконана, батьки мають купувати своїй дитині найкращу книжку, яку вони можуть собі тільки дозволити. Дитячі видав­ництва України пропонують широкий вибір художньої, розвивальної, енциклопедичної, прикладної, науково-популярної літератури.
2. Запровадьте ритуал читання. "Переставши чи­тати, люди перестають мислити" (Д.Дідро). Діти люблять ритуали, тому варто призвичаїтися до читання перед сном або читання ввечері всією родиною, Одночасно у дитини формується і культура читання: відстань до очей, правильне освітлення.
Знайдіть тему, цікаву вашій дитині в певному віці, і спробуйте розвинути її. Згадайте своє дитин­ство, повне казок, легенд і міфів, дитячих журналів, ребусів і кросвордів.
3. Електронна книга сьогодні є супутником життя. Інтерактивні казки, рухливі герої, яскраві ілюстра­ції - все приваблює і спонукає читати далі. Корис­туйтесь "дивайсами", але обережно. На думку авто­ра, вони можуть бути лише помічниками у читанні. і ні в якому разі — абсолютними заміщувачами дру­кованої продукції.      
4.Ніколи не пропонуйте читання за винагороду. Такий прийом тільки занижує "цінність" читання, відштовхує від процесу. Читання з примусу або під тиском - шлях в нікуди.
5.Власний приклад - найкращий аргумент. "Очі читача - значно вимогливіші судді за вуха слухача" (Вольтер). Переконана, якщо у батьків є інтерес до читання, пізнання і розвитку, то й дитина свідомо прийде до внутрішньої потреби читати, життєвої необхідності самовдосконалення.
o   6.Майте велике терпіння, мудрість щодо форму­вання бажання читати. Порівнюйте прогрес власної дитини лише з її минулими успіхами. Враховуйте її фізіологічні та вікові особливості, уникайте пере­вантажень. Пам'ятайте, що мотивація виникає не за один День, її треба розвивати
Створення єдиного інформаційно-освітнього простору веде до абсолютно нової моделі системи освіти: навчання протягом життя, навчання всюди і завжди. Модель відкриває учням всі навчальні мож­ливості мережі спілкування, обмін інформацією, розробку спільних міжнародних проектів; учителю - можливість постійного самовдосконалення, саморозвитку.
  У щоденній роботі я керуюся мудрими словами В.О. Сухомлинського:   ,,Те,   що дитині необхідно за­пам'ятати, і те, чого навчитися, передусім повинно бути для неї цікавим".
Література
1.Методичні рекомендації  щодо організації навчально - виховного процесу у 2-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2013/2014 н, р. // Початкова школа", № 8, 2013. – с. 1 – 11.
2. Інтернет ресурси.


 Поради батькам щодо оцінювання шкільних успіхів своїх дітей
   Батькам у стосунках зі своїми дітьми необхідно менш емоційно переживати невдачі, пов’язані зі шкільними оцінками, а натомість допомогти їм перебороти такі ситуації.
   Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї ? Як зробити так, щоб ставлення батьків позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її ?

Правило 1.  Пам’ятайте, що спілкуватися в роздратованому стані – все одно, що включити в автомобілі  «газ» і натиснути на гальма.

Правило 2. Старий, вічний педагогічний гріх. Нам потрібно, щоб вона вчилася добре сьогодні, ми примушуємо її і вона вчиться, але стає зубрил кою і ненавидить учіння, школу, а може й …  вас.

Правило3. Ви любите свою дитину, незважаючи на її невдачі у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі.

Правило 4. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.

Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбутися найбільше, і говоріть тільки про нього.

Правило 6. Порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, які  вона сама хоче подолати найперше.

Правило 7. Хваліть виконавця, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку особистості від оцінки роботи.

Правило 8.Оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи з учорашніми.

Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.

Правило 10. Серед моря помилок виділіть острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.

Правило 11. Ставте пере дитиною конкретні та реальні цілі. Не спокушайте її цілями, яких неможливо досягти.
  
 Щоб усі правила виявились ефективними. необхідно їх об’єднати: дитина має бути не об’єктом, а співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати.






Немає коментарів:

Дописати коментар