Виховні години

Методична скарбничка

Рак Л.Б.
вчитель початкових класів
ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ НА УРОКАХ ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ

Фундаментальна мета сучасної освіти полягає не в наданні учням інформації, а в тому, щоб розвивати в них критичний спосіб мислення [2, с.12]. Ця думка видатного американського філософа і педагога-реформатора кінця ХІХ – першої половини ХХ століття Д. Дьюї у ХХІ столітті сприймається надзвичайно сучасно.
Справді, сьогодні зусилля педагогів спрямовуються на підготовку молоді до життя у відкритому інформаційному суспільстві. Ми маємо розвивати у дітей здатність до формування власних поглядів на різні події; вміння самостійно знаходити, обробляти, аналізувати та давати оцінку певній інформації; вирішувати проблеми та обговорювати ідеї; бути відкритим до сприйняття думок інших і одночасно принциповим у відстоюванні своєї позиції [4, с.35].
Багато можливостей для розвитку критичного мислення дітей на уроках у початковій школі має предмет літературне читання. Беззаперечно, читання художньої літератури носить розвивальний характер. Про це влучно сказав Джозеф Аддісон: «Читання для розуму – те ж, що фізичні вправи для тіла» [1]. У процесі читання учні вчаться аналізувати художні тексти, виокремлювати головне, знаходити і пояснювати художні деталі, давати оцінку подіям і вчинкам героїв, висловлювати власні думки про прочитане, логічно їх аргументувати тощо. Такі види розумової діяльності сприяють формуванню у молодших школярів навичок мислення високого рівня та критичне мислення.
Для цілеспрямованого розвитку останнього використовується педагогічна технологія розвитку критичного мислення школярів. За цією технологією, урок має три фази: І –фаза актуалізації, ІІ – фаза побудови знань, ІІІ – фаза консолідації [2,с.15]. Кожна фаза має свої методи навчання, які вчитель добирає для вивчення кожного окремого твору.
Фаза актуалізації – це та частина уроку, коли учні готуються до вивчення матеріалу уроку. Фаза актуалізації має на меті:
       актуалізувати (оживити) у пам’яті учнів вже наявні знання;
       неформальним шляхом оцінити те, що вони вже знають (у тому числі їхні помилкові уявлення чи ідеї);
       встановити цілі навчання;
       зосередити увагу учнів на темі;
       представити контекст для того, щоб вони зрозуміли нові ідеї [2,с.15].
Для фази актуалізації найбільш поширені методи на уроці літературного читання в початковій школі – «Припущення на основі запропонованих слів»,  «Семантична карта», «Структурований огляд».  
Метод «Припущення на основі запропонованих слів» використовують для налаштування школярів на сприйняття художнього твору, який розглядатиметься на уроці, та оцінки фонових знань учнів. Суть методу в тому, що дітям до першого читання твору пропонується скласти власну казкову історію, використовуючи при цьому три слова із твору, який вивчатиметься. Краще, якщо ключові слова вчитель запише на дошці або розмістить малюнкові зображення предметів, які позначають ці слова.
Наприклад, при розгляді народної притчі «У пригоді» школярі отримують завдання скласти власну казку за ключовими словами – мишка, лев, нірка. Для унаочнення на дошці розміщуються відповідні малюнки. Краще, якщо казки учні складають у парах, адже так розвиваються у них комунікативні навички, здатність до співпраці.
На усне складання власної казки дітям дається не більше 5 хвилин. Потім декілька пар розповідають свої казки. А після опрацювання художнього твору всі вирішують, чия казка виявилася найбільш наближеною до сюжету даного твору.
Метод «Семантична карта» на фазі актуалізації використовується зазвичай у тому випадку, коли необхідно з’ясувати або пригадати значення центрального поняття твору, акцентувати увагу учнів на ньому.  
Для цього використовується графічний органайзер. Як правило, центральне поняття розміщується в окремому кружечку по центру, від нього малюються стрілочки до запитань в окремих кружечках. Орієнтовні питання: Що це? Яке воно? Для чого воно? Як люди до цього ставляться? тощо.
Наприклад, перед читанням оповідання Василя Чухліба «Равлик» дітям пропонується пригадати, хто такий равлик і який він
Для актуалізації знань учнів можна також використати метод «Структурований огляд». Це коротке повідомлення або пояснення, що дається на початку уроку, щоб розбудити в учнів зацікавленість, представити ключові поняття й підготувати їх до засвоєння власне уроку[2, с.302].Так, наприклад, перед читанням оповідання В.Сухомлинського «Тільки живий красивий» варто попередньо оглядово познайомити учнів з темою «Метелик махаон». Вчитель розповідає дітям, що махаон –  найвідоміший метелик України. Він відомий завдяки своєму яскравому забарвленню та великим розмірам (розмах крил досягає 8 см).Через своє яскраве забарвлення та великі розміри махаон часто потрапляє до ентомологічних колекцій. Саме через це його внесено до Червоної книги України.
Розповідь варто супроводити ілюстраціями (можна використати комп’ютерну презентацію або відео про метелика).

Огляд супроводжується бесідою з класом.
       Чи доводилося вам бачити метелика махаон? Де саме ви бачили такого метелика? Розкажіть про це.
       Чим саме вас привабив метелик махаон?
       Як ви поводили себе під час зустрічі з махаоном? Ви милувалися ним чи намагалися упіймати? Поясніть свою поведінку.
       Що таке ентомологічна колекція?
       Розгляньте зображення ентомологічної колекції на слайді. Порівняйте зображення живих метеликів і засушених. Які вам подобаються більше?
       Як ви гадаєте, хто і для чого колекціонує метеликів? У чому різниця, коли метеликів колекціонує вчений-ентомолог і хлопчик?
       Чи хотіли б ви колекціонувати метеликів? Поясніть свою думку.
Фаза побудови знань – це та фаза уроку, коли мі заохочуємо учнів «досліджувати» і осмислювати [2, с.110]. Фаза побудови знань відбувається в основній частині уроку й має на меті на уроці літературного читання ознайомлення (прочитання та осмислення) учнями художнього твору
На цій фазі найчастіше використовуються ті методи, які пов’язані з різними способами читання і слухання: «Спрямоване читання та міркування», «Спрямоване слухання та міркування» (читання та слухання, що переривається для обговорення), «Читання в парі / узагальнення в парі» (пари учнів спільно читають текст і задають один одному питання по цьому тексті) тощо.
Наведемо приклад використання методу «Спрямоване слухання та міркування» на фазі побудови знань з вивчення оповідання Василя Чухліба «Равлик» [3, с.152].
Учитель. Зараз я почну читати оповідання «Равлик» частинами. Слухайте та уявляйте те, що я читатиму.
«–   О, тату, равлик! – вигукнула Тетянка. – Та який великий!
Присіла над ним, заспівала.
–   Равлику-Павлику, де ти був? Хм! Не відповідає, сховався у свою хатинку...
–   Бо ти ж його злякала.
Тетянка посиділа тихенько і, коли равлик вигулькнув, знову до нього:
–   Равлику-Павлику, куди йдеш?
Равлик цього разу не сховався, заворушився і поповз через стежину.
       Тепер зрозуміло, куди він прямує! – сказав тато…
Перша зупинка
Бесіда
1.     Яким ви уявили равлика? Він маленький чи великий? Як він повзе?
2.     Як ви гадаєте, чому равлик постійно ховається?
3.     Висловіть своє припущення, куди ж прямує равлик?
Завдання. Послухайте далі, щоб дізнатися, чиє припущення, куди прямує равлик, виявилося найбільш точним.
Продовження читання учителем
       Недавно ж дощ пройшов. Та захопив тільки ту частину гаю, що через стежку навпроти. А равлик, мабуть, захотів пити.
–   Це ж поки він туди добереться!
І Тетянка взяла равлика та перенесла через стежину. Він завмер на якусь хвилину, а потім…
Друга зупинка
Бесіда
1.     Отже, підніміть руку ті, хто говорив, що равлик повзе, щоб напитися водички. Напевне, ваше припущення найбільш правильне. У всякому випадку, воно співпало із припущенням тата Тетянки – равлик повзе у ту частину гаю, де пройшов дощ, щоб напитися води.
2.     Як ви зрозуміли – чому «Тетянка взяла равлика та перенесла через стежину»? (Хотіла допомогти равлику швидше дістатися тієї частини гаю, де пройшов дощ).
3.     Равлик «завмер на якусь хвилину, а потім…» Висловіть свої припущення, що буде потім?
Продовження читання оповідання
Равлик «завмер на якусь хвилину, а потім розвернувся і поповз назад. І якраз туди приповз, звідкіля взяла його Тетянка.
–  Бач, упертюх який! Не любить, щоб допомагали, – насупила брови Тетянка.
–  Може, і важко йому, але ж кожному хочеться самому здолать свою дорогу, – мовив тато.
І вони пішли своєю стежиною, а равлик – своєю».
Учитель.
       Чи були у нас у класі ті, хто припустив, що равлик повернеться назад?  Чому у вас виникло таке припущення?
Тепер, коли у школярів є елементарне розуміння цієї історії, прийшов час подивитись, що вони можуть зробити із цим змістом. Які висновки можуть бути зроблені? Який вплив ці ідеї можуть здійснити на їхнє життя?
Підсумкова фаза уроку – фаза консолідації.
Фаза консолідації – це та частина уроку, коли учні міркують про те, чого вони дізналися, застосовують ці ідеї й переосмислюють те, що вони знали до уроку, у контексті того, що вони вивчили. [2, с.32].
Фаза консолідації має на меті:  узагальнити основні ідеї; інтерпретувати визначені ідеї; обмінятися думками;  виявити особисте ставлення; апробувати ці ідеї; оцінити, як йде процес навчання; задати додаткові запитання.
Це фазі консолідації на уроці літературного читання найчастіше використовуються наступні методи: «Твір-п’ятихвилинка» (коротка письмова відповідь на питання, поставлене учителем), «Спільне опитування» (у ході обговорення використаються т.зв. «інтерпретаційні» питання, тобто відкриті питання, спрямовані на тлумачення змісту твору); «РОФТ» – учням необхідно продумати чотири елементи: роль (хто пише?), аудиторія (хто одержувач?), формат (яка форма?), тема (про що це?); «Павутинка дискусії» (спосіб організувати обговорення з використанням графічного організатора); «Дебати» (цей метод дає можливість учням попрактикуватися у тому, як робити твердження та захищати їх аргументами в умовах, коли інші висувають свої твердження), «Карта персонажів» (графічне узагальнення відомостей про головних персонажів твору) та ін.
Наприклад, на уроці з розгляду оповідання Василя Чухліба «Равлик» на фазі консолідації варто використати метод «Спільного опитування», який дозволить провести обговорення твору.
Учитель: У мене для вас є два запитання. Я напишу їх на дошці, і у вас є декілька хвилин, щоб продумати і записати відповідь на них. А потім ми обговоримо усі варіанти відповідей.
Запитання:
1.     Чому равлик повернувся назад? Яка ваша власна думка?
2.     Чи погоджуєтесь ви з поясненням тата: «Може, і важко йому, але ж кожному хочеться самому здолать свою дорогу»? Як ви  розумієте таке пояснення тата?
Використання на уроках літературного читання технології розвитку критичного мислення школярів дозволяє відійти від традиційного проведення уроків в молодших класах та сприяє вихованню активного, свідомого, критично мислячого читача.
Список літератури

  1. 20 найбільш цікавих висловлювань про користь читання [Електронний ресурс]. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://www.tutkatamka.com.ua/tvorchist/knigi/20-najbilsh-cikavix-vislovlyuvan-pro-korist-chitannya/
  2. Кроуфорд А. Технології розвитку критичного мислення учнів / А. Кроуфорд, В. Саул. – К.: "Плеяди", 2006. – 303 с.
  3.   Науменко В.О. Літературне читання: підруч. для 3‑го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Віра Науменко. – К.: Генеза, 2014. – 176 с. : іл.
  4. Хроменко, І. Використання технології розвитку критичного мислення на уроках світової літератури. Заняття № 2 [Текст] / І. Хроменко // Зарубіжна література в школах України : Методичний журнал. – 2011. – N 6. – С. 34 



Cвітловодська районна державна адміністрація
Світловодський  районний відділ освіти

Затверджую:                                                                             Погоджено:
Завідувач  районного                                                                    на засіданні  науково- методичної
методичного кабінету                                                                   ради в. о.  Світловодської РДА
_______________________ (П.І.П.)                                            28 серпня 2015 року
« ___» __________ 2015 року                                                                                                                                                                                                             
План
роботи районного методичного об’єднання
вчителів 4 класів
на 2015-2016 навчальний рік

                           Проблема вчителів:
                                                         ,,Розвиток професійної компетентності                                                                 творчого вчителя як умова забезпечення
                                             якості освіти в початковій ланці’’










                                                     
                                                                       Методист РМК: Дьякова Олена Станіславівна
                                                      Голова методоб’єднання: Рак Любов Борисівна


2015 рік

Планування та облік роботи районного методичного об’єднання вчителів початкових класів на  2015 -2016 н. р.

                                           «Учитель готується до найкращого уроку все життя…
                                 Щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба
                                   ввібрати ціле море світла» (В.О. Сухомлинський)

 Педагогічні працівники  мають постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
 Для забезпечення якісного упровадження  нового Держстандарту початкової загальної освіти та удосконалення педагогічної майстерності вчителів початкової школи  працює районне методичне об’єднання у складі досвідчених учителів.
   В.О. Сухомлинський писав «Навчання вчителя триває все життя», тому робота нашого методичного об'єднання була спрямована на подальше вдосконалення педагогічної і методичної майстерності вчителів, їхнього науково-теоретичного рівня, на реалізацію проблеми.

Проблема  РМО вчителів 1 – 4 класів:
·        ,, Організація навчально – виховного процесу в початковій школі в світлі реалізації Державного стандарту початкової загальної освіти’’.

·        Проблема  вчителів 4 класу: ,,Розвиток професійної компетентності
  творчого вчителя як умова забезпечення  якості освіти в початковій ланці’’
Пріоритетні напрями роботи ШМО :

n  організація удосконалення фахової майстерності та підвищення професійної компетентності вчителя;
n  сприяння впровадженню в практику роботи елементів інноваційних технологій;
n  проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, вивчення і узагальнення і поширення педагогічного досвіду;
n  інформаційне забезпечення з проблеми освіти, педагогіки, науки;
n  аналіз стану викладання предметів;
n  формування пізнавальної самостійності молодших школярів;

n  співробітництво з батьками з метою створення умов для належного виховання і розвитку дитини у сім’ї.

Шляхи  реалізації  поставлених  завдань
1. Вивчати  методичні  рекомендації  щодо  організації  навчально – виховного  процесу  в  початковій  школі.                                                                                               
2. Вивчати  основні  нормативні   документи,  що регламентують  функціонував-                                                  ння   початкової  школи.
3. Відвідувати  обласні  курси підвищення  кваліфікації.
4. Сформувати  банк  даних  творчо  обдарованих  дітей.
5. Проводити  математичні,  українознавчі,   валеологічні  ранки  з  метою  підвищення  інтересу  до  вивчення  предметів.
6. Ознайомитися  з кращим  педагогічним  досвідом  роботи  творчих вчителів :
а) взаємовідвідування  уроків ;
б) ознайомлення  і  вивчення  досвіду  роботи  вчителів,  висвітленого  на  сторінках  журналів та газет , зокрема   «Початкова  школа »,  «Початкова  освіта »,  « Освітянське слово» та інші.
7. Протягом  року  поповнювати  класи  роздатковим  і  дидактичним  матеріалом.
8. Брати  участь  у  районних   МО.
9. Взяти  участь  у    районному  конкурсі  ,,Вчитель  року.
10.Взяти  участь  у  підготовці  матеріалів  на  районну  виставку  педагогічної  майстерності.

Нормативна база
  1. Положення про шкільні предметні методичні об’єднання вчителів.
  2. Положення про керівника методичного об’єднання.
  3. Документація шкільного методичного об’єднання.
  4. Навчально – методичне забезпечення викладання предметів у початкових класах.

Методична рада:
1.Рак Любов Борисівна – керівник РМО вчителів 4 класів, вчитель  Миронівської ЗШ  III ступенів;
2.Обрезкова Катерина Григорівна -керівник РМО, вчитель початкових класів Григорівської ЗШ  I-III ступенів;
3.Дьякова Олена Станіславівна - методист відділу освіти Світловодської РДА.

I. Вступ.
   Протягом 2014-2015 н. р. вчителі початкових класів впроваджували новітні педагогічні технології навчання і виховання, застосовували у навчальному процесі інформаційно-комунікативні технології. Всі члени РМО приймали участь у засіданнях районного методичного обєднання та семінарах – практикумах, де обмінювались досвідом та ділились творчими надбаннями
  Кожен вчитель індивідуально підходить до вирішення даної проблеми і працює над своїми проблемними питаннями, яке є складовою загальної проблеми школи.
 У процесі роботи виправдали себе як традиційні,так і не традиційні форми роботи:
·                   круглий стіл;
·                   диспут;
·                   методичні оперативки;
·                   презентація ідей.
 За минулий навчальний рік було проведено три засідання РМО на базі шкіл району:
 Члени РМО вчителів 4 класів на 2015-2016 н.р.

1.
Бурлака  Світлана Анатоліївна
Великоскельовська  
ЗШ  I-II ступ.
2.
Чепурко  Галина Миколаївна
Озерський   НВК
3.
Сідненко Валентина Олександрівна
Павлівська  ЗШ  IIII  ступ.
4.
Обрезкова Катерина Григорівна
Григорівська ЗШ  IIII  ступ.
5.
Габа Наталія Миколаївна
Захарівська  ЗШ  IIII  ступ.
6.

Іванівська    ЗШ   I-II ступ.
7.
Позднякова Тетяна Юріївна
Федірська  ЗШ  I-II ступ.
8.
Горохова Людмила Федорівна
Микільська  ЗШ  IIII  ступ.
9.
Нігревська  Тетяна  Іванівна
Андрусівська  ЗШ IIII  ступ.
10.
Дерев’янченко Тетяна Семенівна
Подороженська ЗШ IIII  ступ.
11.
Рак Любов  Борисівна
Миронівська  ЗШ   I-II ступ.
12.
Островерха Валентина Олексіївна
Глинська  ЗШ  IIII  ступ.
13.
Терещенко Юлія Ігорівна
Свердлівська  ЗШ  I ступеня






















Також проводилась робота між засіданнями по опрацюванню наукової та науково – методичної літератури з зазначеної проблеми, матеріалами фахових журналів: ,,Початкова школа’’,  ,,Початкова освіта’’  та   газет : ,,Народне слово’’ ,  ,,Освітянське слово’’,  ,, Освіта’’, інформаційних збірників Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та постанов Кабінету Міністрів України.
   Виходячи з вищесказаного, робота членів методичного об’єднання виконана добре. Напрямок роботи організовано правильно, що дає можливість забезпечувати неперервність педагогічної освіти , формує потребу і здатність особистості до самонавчання, що є надзвичайно актуальним на сучасному етапі розбудови українського суспільства й закріплено у ,, Державному стандарті початкової загальної освіти’’.
  Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік значно підвищився  науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилася увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуків його ефективних форм і методів. Завдання, які були поставлені РМО на поточний рік – виконані.
II. Засідання методоб’єднання.

I засідання (методичного рівня)

Тема: ,,Організаційне забезпечення навчально – виховного процесу на  навчальний рік. Впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти, нових програм у 4 класі’

Форма  проведення : засідання – практикум.
Мета: ознайомитися науково- методичним рівнем викладання навчальних предметів в 4 класі;  дослідити  якісний склад підручників, узагальнити рівень засвоєння пояснювальних записок до програм; поділитися досвідом роботи до проведення Першого уроку в школі.


Тематика  засідання
Форма
проведення
Дата
і місце проведення
Виконавець
Примітка
1.
Аналіз роботи РМО за минулий навчальний рік та обговорення плану роботи РМО на поточний навчальний рік. Розподіл доручень між членами РМО
виступ
27. 08
2015 рік
РМО на базі проф.
училища
 № 5

Рак Любов Борисівна
(Миронівська
ЗШ I-II ст.)

2.
Опрацювання інструктивно - методичних матеріалів.
Ознайомитися з  листами МОНУ:
·         від 22 травня 2015 року № 1/9- 253 «Про структуру навчального року та навчальні плани з/о навчальних закладів»;
·        від  08 квітня 2015 року   про «Інструкцію щодо заповнення Класного журналу для 1- 4 класів з/о навчальних закладів».
обговорення

Обрезкова Катерина Григорівна
(Григорівська ЗОШ  I- III ст.)



Рак Любов Борисівна
(Миронівська
ЗШ I-II ступ.)

3.
Опрацювання збірників МОНУ ,,Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів на навчальний рік’’.  Підготовка до першого уроку
виступ

Присутні вчителі

4.
Ознайомлення з ,,Положення про атестацію педагогічних працівників’’. Атестація вчителів в 2015-2016 н.р
обговорення




Бурлака
Світлана Анатоліївна
(Великоскельов -
ська ЗШ  I- II ст.)


5.
Доповідь на тему : ,,Формування у молодших школярів умінь самоконтролю і самооцінки’’.
Огляд методичної літератури.


Нігревська
Тетяна Іванівна
(Андрусівська
ЗШ  I III ст.)



Завдання членам  РМО:
1.Складання плану самоосвіти.
2.Скласти графік взаємовідві-
дування вчителями уроків на базі шкіл району.
обмін досвідом
консультації
вересень
Присутні члени РМО


Робота між засіданнями :

o   Опрацювати  літературу з питання:,, Творчість В. О. Сухомлинського  в  теорії і  практиці початкової школи’’;
o   Виготовити буклети із описом досвіду роботи про впровадження педагогічних ідей В.О. Сухомлинського в практичну діяльність.(вересень місяць);
o   Обговорити статтю ,,Творча реалізація гуманістичних ідей В.О. Сухомлинського у системі виховної роботи вчителя’’.( ,, Початкова школа’’ № 2 2015 р. с. 54);
o   Підготувати виступ з проблеми ,,Аналіз нових навчальних програм, навчально- методичний супровід та нові підходи у викладанні предметів в 4 класі’’;
o   Ознайомитися з досвідом роботи вчителів, які атестуються на вищу категорію;
o    Продовжувати роботу над формуванням в учнів єдиних  орфографічних навичок і вмінь щодо  ведення   учнівських зошитів;
o   Взяти участь в районних семінарах з питання сучасного викладання освітніх галузей початкової школи ( вересень – травень місяць)

II. засідання( практичного рівня)

Тема засідання: Технологія виховання успішної особистості

Форма  проведення : засідання – практикум.
Мета: вивчати основні положення Державного стандарту початкової загальної освіти, нових програм у 4 класі; аналізувати зміст підручників.


Тематика  засідання
Форма
проведення
Дата
і місце проведення
Виконавець
Приміт-ка
1.
Елементи сучасних технологій у навчально - виховному процесі.
дискусія
23.10.
2015 р.
Андрусів-
ська
ЗШ I-III ст.
Рак Любов Борисівна
Миронівська
ЗШ  I II ст..

2.
Технологія виховання успішної особистості.
обмін
досвідом

Дерев’янченко Тетяна Семенівна
Подороженська ЗШ I III ст.


3.
Перегляд  папок – презентацій роботи учнів в мікрогрупах.


Присутні вчителі

4.
Творчий портрет вчителя, який атестується. « Ярмарок педагогічних ідей».


Присутні вчителі

5.
Напрацювання особистого досвіду роботи. Розвиток літературної творчості молодших школярів на уроках літературного читання
( ,,Поч. школа’’  № 4 2015 р.).


Нігревська
Тетяна Іванівна
Андрусівська
ЗШ  I III ст.


Завдання членам  РМО:
1.Поповнення методичної картотеки.
2.Проведення психолого – педагогічної діагностики учнів.
3.Організація індивідуальних занять творчого характеру.
картотека

анкетува-ння



обмін досвідом
протягом  року

протягом січня місяця

листопад -    грудень
Члени РМО


Члени РМО



Члени РМО


Робота між засіданнями :
1. Вивчення документів для підвищення професіоналізму, саморозвитку.
2. Випуск методичних буклетів ,,Знахідки творчого вчителя’’.
3.Практична робота. Відвідування відкритих уроків, виховних та позакласних заходів
4.Провести психологічне дослідження про «Формування у молодших школярів умінь самоконтролю і самооцінки»» .
5.Провести   батьківські   збори  по   всіх   класах  (грудень місяць, щодо зимового оздоровлення дітей).
6.Проведення тижня початкових класів.
7.Підготовка дітей до конкурсу мовознавців імені Петра Яцика.(листопад місяць) та реєстрування в Всеукраїнському конкурсі «Соняшник».
8.Аналіз помилок допущених учнями в контрольних роботах з математики  і української мови. (грудень місяць).

III засідання (практичного рівня)
Тема засідання :
,,Компетентнісна спрямованість нових навчальних програм для початкової школи’’
Форма роботи : дискусія.
Мета : розширити поняття  ,,ключових компетентностей’’, зокрема вміння вчитися, здоров’язбережувальної, соціальної, громадянської, загальнокультурної та формування їх на міжпредметній основі.

Обґрунтування проблеми:
Успішність навчальної діяльності учнів великою мірою визначається рівнем оволодіння загально навчальними вміннями і навичками
До їх складу входять:
o   навчально-організаційні (опанування школярами раціональних способів орга­нізації свого навчання);
o   загальномовленнєві (формування умінь висловлюватись, працювати з тексто­вою інформацією);
o    загальнопізнавальні (уміння спостерігати, розмірковувати, запам'ятовувати,
відтворювати і застосовувати й перетворювати навчальний матеріал);
o   контрольно-оцінні (засвоєння учнями способів перевірки та самоперевірки, оцінювання здобутих результатів).
  Згадані види загальнонавчальних умінь і навичок функціонують у системі між предметних зв'язків і формуються безперервно протягом усього періоду по­чаткового навчання відповідно до можливостей програмового матеріалу з різних предметів та обов'язкового врахування попереднього рівня оволодіння ним.
   Пропонований зміст загальнонавчальних умінь і навичок та його розподіл по класах може уточнюватися вчителем залежно від умов і особливостей роботи з певним контингентом учнів.
   У кожному наступному класі розвиваються вміння і навички, формування яких відбулося в попередньому.


Тематика  засідання
Форма
проведення
Дата
і місце проведення
Виконавець
Примітка
1.
Творча лабораторія вчителя: «Творчий підхід до формування  навичок  читання як  передумови успішного розвитку мовної
особистості».
доповідь
30.01.
2016 р.
Миронівська
ЗШ
I- II  ст.
Рак Любов Борисівна,
Миронівська ЗШ I II ст.

2.
Формування та розвиток креативного мислення за допомогою дидактичних ігор.
обмін досвідом

Присутні вчителі

3.
Обговорення відкритих уроків. Вернісаж педагогічних сюжетів.
методичні перегуки

Присутні вчителі

4.
Логіко - математичний розвиток молодших школярів. Діалог   з   комп’ютером.
виступ

Нігревська Тетяна Іванівна,
Андрусівська
ЗШ I-III ст.







 
5.
Обговорення підсумкових контрольних робіт за
I семестр 2015- 2016 н.р.
обмін досвідом

Присутні вчителі

6.

Творча лабораторія вчителя: « Підготовка та проведення уроків з мультимедійною підтримкою в початкових класах»
методичні перегуки

Чепурко Галина
Миколаївна,
Озерський НВК

7.
Панорама ідей: «Обговорення змісту проведення тижня початкової  ланки «До знань крокуйте разом  з нами».
обмін досвідом

Присутні вчителі


·               Неможливо уявити собі сучасну успішну людину, яка б не володіла комп’ютером. Школа має готувати майбутнє покоління відповідно до вимог часу.
·               Інформаційні технології стають потужним засобом навчання. Їх використання привчає учня жити в інформаційному середовищі.
·                Застосування комп’ютерних технологій не лише допомагає уникнути в процесі навчання буденності, допомагає унаочнити нові поняття, підтримує інтерес до навчання, але й завжди носить творчий характер як для вчителя, так і для учнів.
Робота між засіданнями :
1.Палітра педагогічного досвіду. Затвердження відгуків про роботу вчителів, що атестується в 2015 -2016 н.р.
2. Звіт про  впровадження  передового педагогічного досвіду.
3. Огляд літератури, де висвітлено роботу районних методичних об’єднань вчителів початкових класів.
4.Підготувати  окремим  педагогам звіт про проходження курсової перепідготовки на серпневу конференцію.
5. Підготувати виступ :Аукціон ідей: «Учнівські  «зошити  друзів» та проблеми виховання дітей молодшого шкільного віку» .( «Початкова школа» № 3 2015 ст.53-54).
6.Обговорити статтю «Формування  здоров’язбережувальних технологій в початкових класах» (журнал  ,,Початкова школа’’ № 5, 2015 рік , ст. 55-57).
7.Підготувати виступ .Аукціон ідей на тему: «Диференціація на сучасному уроці з метою покращення  розумового розвитку молодшого школяра».
8. Взяти участь в районних семінарах з  питання сучасного викладання освітніх
галузей початкової школи.

IY засідання
Тема:  ,,Здоров’я дітей – багатство нації. Методичні основи формування фізичних здібностей у молодших школярів’’.
Мета :розкрити  цілі та напрямки вивчення предмета фізичного виховання в  4 класі,  принципи, шляхи реалізації  даних задач.
Форма проведення:  діалог


Тематика  засідання
Форма
проведення
Дата
і місце проведення
Виконавець
Приміт-ка
1.
1.Дискусія з теми засідання. Стан фізичного здоров’я учнів 4-х класів. Теоретичні засади формування основ харчування як складової здорового способу життя
доповідь
18.03.
2016 н. р.
Подорожен-
ська
ЗШ I-III ст.
Селезень Людмила Анатоліївна,
Іванівська ЗШ
 I -II ст.

2.
Відвідування відкритого уроку.
обговорення

Присутні вчителі

3.
Звіт про проходження курсової передпідготовки.

обмін
досвідом

Присутні вчителі

4.
Огляд новин методичної літератури. Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів на ІІ семестр.

методичні перегуки

Рак Любов Борисівна,
Миронівська ЗШ
I II ст.

5.
Творчий звіт членів РМО по роботі над педагогічною проблемою
обговорення

Бурлака
Світлана Анатоліївна,
Великоскельов-
ська ЗШ I- II ст.

Робота між засіданнями :
1.Вивчення документів та матеріалів для підвищення професіоналізму, саморозвитку.
2.Підготовити буклети « Творча лабораторія вчителя».

Y засідання (практичного рівня)

Тема: Розвиток розумових та пізнавальних здібностей на уроках через використання різновидів наочності, використання ТЗН. Підсумки за рік.
Мета : дослідити рівень єдності навчання і виховання як важлива умова соціалізації  учнів; узагальнити підсумки ДПА учнів поч.. класів та оздоровити дітей  в пришкільному таборі.
Форма проведення:  діалог.                                                           


Тематика  засідання
Форма
проведення
Дата
і місце проведе-ння
Виконавець
Примітка
1.
Майстер – клас: «Відхід від шаблонів чи дотримання стандартів щодо структури уроків».
Гра «Назви якомога більше форм проведення нестандартних уроків»
Обмін
досвідом
15 .05.
2015 р.
Озерський НВК
Діброва Руслана Володимиріна,
Захарівська ЗШ
I- III ступ.

2.
Аналіз роботи РМО вчителів початкових класів за 2015 -2016 н. р. Планування робо- ти     методобєднання     на     наступний     навчальний    рік.  Створення банку ідей щодо планування  науково- методичної роботи на новий навчальний рік.                                                                                                               
звіт

Рак Любов Борисівна
Миронівська
ЗШ I -II ступ.

3.
Проведення заходів із попередження дитячого травматизму і збереження здоров’я дітей під час роботи шкільних таборів.
повідомлен-ня



Члени РМО

4.
Підготовка учнів 4 – х класів до ДПА (Державної підсумкової атестації).
інформація

Дьякова О.С.,
методист відділу   освіти

5.
Про проведення навчальних екскурсій
інформація

Чепурко Галина
Миколаївна,
Озерський НВК

6.
Підведення підсумків річного оцінювання  учнів початкових класів.
повідомле-ння

Члени РМО

7.
Педагогічна скарбниця. Творчий звіт членів МО по роботі над педагогічною проблемою.
звіт

Члени РМО

8.
Про підсумки атестації вчителів.


Методист відділу   освіти


Завдання членам  РМО:
1.Вивчати методичні рекомендації РВО щодо впровадження нової програми  навчання  учнів
4 класів.
2.Підготувати доповіді до серпневих конференцій.
обмін досвідом



творчий звіт
травень




серпень
Члени РМО

    
    
 Члени РМО


Робота між засіданнями :
1.Підготовити проблемні виступи на серпневу конференцію.
2.Виготовити буклети, методичні розробки.
3.Впровадження інноваційних нововведень вчителями початкових класів.

Робота РМО буде спрямована на розв язання основних завдань:
-  формування потреб і мотивів самопізнання;
-   навчання вчителя способів самопізнання;
-   розвиток у педагога здатності до ідентифікації і рефлексії, уміння підвищувати рівень самоповаги;
-   сприяння самовихованню здатності до самопізнання.

 На постійному контролі
Перевірка стану викладання навчальних предметів, якості знань,
умінь і навичок учнів

1. Підібрати тексти і завдання для практичних і контрольних робіт.(Грудень, травень)        

2. Провести рейди перевірки учнівських зошитів, щоденників, організувати постійно діючу виставку кращих  учнівських зошитів.(Щомісяця)

3. Спільно з адміністрацією школи вивчити стан навчально-виховної роботи в 1-4 кл. у відповідності до норм оцінок і вимог чинних нормативних документів про освіту та доповісти на засіданні педагогічної ради. (Січень, травень)     

4. Для підвищення техніки читання на належний рівень проводити перевірку техніки читання (Постійно, щомісяця)      

5. Зробити зрізи знань з математики, української мови в 2 – 4 класах.                                                                     
                                                                              Перший і другий семестр
7. Учням 1-4 класів взяти участь у тижні початкових класів.(Члени МО)

8. Ознайомитися з матеріалами «Про Державну підсумкову атестацію учнів 4 класу у 2015-2016 навчальному році».(Лютий – травень, Члени МО)  
                                                                     
9. Провести Державну атестацію в 4 класі початкової  школи.
 Продовжити працювати за такими напрямками:
-         систематизувати роботу вчителів по самоосвіті;
-         формувати в педагогів критичний підхід до аналізу власних уроків;
-         удосконалювати методику застосування наочних посібників, дидактичних матеріалів на уроках та в позаурочний час;
-         використовувати інноваційні технології навчання для  формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.
-         скласти перспективний план роботи м/о на наступний  навчальний рік.

1. Глибоке вивчення і практична реалізація навчальних  програм.
2.Реалізація Державних освітніх стандартів і продовження впровадження інноваційних технологій навчання у роботу вчителів початкової школи.
3.Забезпечення виконання варіативної та інваріантної частин робочого навчального плану.
4.Реалізація програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх закладів України».
5.Всебічний розвиток молодших школярів та повноцінне оволодіння ними всіма компонентами навчальної діяльності.


План
роботи шкільного методичного об’єднання
вчителів початкових класів

на 2017-2018 навчальний рік

Проблема вчителів:
«Розвиток пізнавальних  здібностей  молодших школярів на основі  застосування інноваційних технологій


Планування та облік роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів на  2017 -2018 н. р.

  Для забезпечення якісного упровадження  нового Держстандарту початкової загальної освіти та удосконалення педагогічної майстерності вчителів початкової школи  працює  шкільне методичне об’єднання у складі досвідчених учителів :  Рак Л.Б., Гекало Л.В., Коряченко Л.В.,Бабела О.П.
   Педагоги вміло передають знання, формують уміння і навички, виховують своїх учнів добрими, самостійними, працьовитими дітьми.
    Робота методичного об’єднання будується на основі діагностики та прогнозування та спрямована на забезпечення потреб вчителя. В минулому навчальному році вивчалось питання використання проблемно-пошукових методів навчання з метою розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів, проводився випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з демонструванням відкритих уроків, організовувалось взаємовідвідування уроків з метою обміну досвідом роботи та дотримання педагогічних вимог учнів.
Методична рада:
 Коряченко Лідія Володимирівна - вчитель 4 класу;
 Гекало Любов Володимирівна – вчитель 1 класу;
 Рак Любов Борисівна – керівник ШМО, вчитель 2 класу;
 Бабела Олена Петрівна – вчитель 3 класу;
 Касько Юлія Анатоліївна – завуч з навчально - виховної роботи.
Основний напрямок:
Сучасний урок як засіб формування інноваційної особистості з використанням інформаційно-комунікативних технологій.
Завдання на 2017-2018 н.р.

·   Вивчити методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в початкових класах.
·         Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи.
·         Підвищувати рівень загальної культури вчителів.
·         Сприяти навчанню та вихованню креативної особистості.
·         Методичну роботу спрямувати на методологічну переорієнтацію навчання, на розвиток особистості учня, на варіативність організації навчально-виховного процесу, уміння вибору інтерактивних технологій.
·         Упровадження інноваційні технології в практику роботи.
·         Зосередити увагу на практичній спрямованості уроків, впровадженні прийомів диференційованого навчання, сучасних формах групової роботи.
·         Реалізувати вимоги державних стандартів початкової освіти щодо результативності навчання.
·         Удосконалювати роботу з творчо обдарованими дітьми.

Засідання методоб’єднання.

I засідання (методичного рівня)

Тема.  Особливості організації  навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018 навчальному році.
Мета.   Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи. Обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання  за 2016-2017 навчальний рік та затвердити план роботи на 2017-2018 навчальний рік. Проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.
Форма проведенняПедагогічна студія

Тематика  засідання
Форма
проведення
Дата
і місце проведення
Виконавець

Примітка
1.
Аналіз роботи ШМО за минулий навчальний рік та обговорення плану роботи ШМО на поточний навчальний рік. Розподіл доручень між членами ШМО.
виступ
      29 . 08
2017 рік
Миронівська
ЗШ I-II ст.

Рак Любов Борисівна


2.
Обговорення та погодження календарних планів  на І семестр  2017-2018 навчального року.
обговорення

Директор, завуч


3.
Опрацювання інструктивно-методичного листа «Особливості організації навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018 навчальному році».
виступ

Коряченко Лідія Володимирів-на

4.
а)Опрацювання інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 1/9-315 про  «Про структуру
2017-2018н.р. та навчальні плани з/о навчальних закладів»;
б)від 27.07.2017 р. № 1/9-413 «Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах 2017/2018 н.р.»;
в) додаток до листа МОНУ від 09.08.2017 р. №1/9-436 «Про оновлені навчальні програми».
обговорення




Гекало
Любов
Володимирів-на






Бабела Олена Петрівна





Рак Любов Борисівна


5.


6.

Аналіз навчальних програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи.
Адаптація майбутніх першокласників до школи. 10 кроків до навчання (журнал «Початкова школа» № 5,2017 р. ,с.34-35)
обговорення


обговорення


Рак Любов Борисівна


Присутні члени   ШМО

Гекало Л.В.


Завдання членам  ШМО:
1.Складання плану самоосвіти.
2.Скласти графік взаємовідвідування вчителями уроків.
3. Зробити огляд педагогічних видань з тем  «Підвищення продуктивності навчально- виховного процесу шляхом формування культури здоров’я молодших школярів»
обмін досвідом

консультації




Обмін
досвідом
Вересень






жовтень
Присутні члени ШМО






члени ШМО



ІІ засідання
Тема.     Формування національно свідомого громадянина України в сучасній початковій школі та гуманної культури учнів
Мета: формування учня - патріота, свідомого громадянина нашої країни.

Форма проведення. Дискусія

Тематика  засідання
Форма
проведення
Дата
і місце проведе-
ння
Виконавець
Примітка
1.
Дискусія на тему «Грані патріотичного зростання молодших школярів».
дискусія
27.10.
2017 р.
Миронівська
ЗШ  I II ст..
Гекало Любов Володимирів-на,
Бабела О.П.

2.
Формування основ компетентності молодших школярів («Поч. шк.» № 10 2016 р.46-48
обмін
досвідом;
виступ

Рак Любов Борисівна;
Коряченко Л.В.

3.
o       Обговорення статті «Виховувати патріотів змалку! Щоб у серці жила Батьківщина»
(журнал «Поч.шк.» № 9,2016 р., ст.39-54;
виступ

Рак Л.Б.

4.
Підготовка до конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика.
виступ

Коряченко Л.В.

5.
Обговорення та погодження контрольних завдань для дослідження рівня якості освіти у І семестрі
дискусія

Гекало Л.В.,
Коряченко Л.В.


Завдання членам  ШМО:
1.Опрацювання літератури з питання «Соціальні та індивідуально-психологічні особливості обдарованих дітей та мовленнєвий розвиток учня».
2. Експрес – огляд «Радимо прочитати …»



обмін досвідом




обмін досвідом



листопад -    грудень




грудень місяць




Члени ШМО




Члени ШМО






ІІІ засідання
Тема.  Комп’ютерні засоби становлення творчої особистості молодшого школяра у процесі навчання
Мета : виявити роль інформаційно – комп’ютерних технологій на уроках в початковій школі, удосконалення науково-методичного рівня викладання інформатики шляхом впровадження інноваційних форм і методів навчання.
Форма проведенняСемінар - практикум


Тематика  засідання
Форма
проведення
Дата
і місце проведе-
ння
Виконавець
Примітка
1.
Засідання «круглого столу» .
Проблемно - діяльнісний підхід до викладання інформатики в початкових класах. Логіко - математичний розвиток молодших школярів. Діалог   з   компютером.
дискусія
09.01.2018 р.
Миронівська
ЗШ  I II ст.
Гекало Л.В.,
Коряченко Л.В.

2.
Відкриті уроки із використанням власних педагогічних проблем і технологій.
обмін
досвідом

Рак Любов Борисівна


3.
Аналіз навчальних досягнень учнів за І семестр. Аналіз результатів контрольних робіт учнів 3 – 4 класів з  української мови, математики, основ здоровя.
звіт
грудень
Присутні вчителі

4.
Обговорення та погодження календарних планів  на ІІ семестр 2017–2018 навчального року


Директор, завуч

5.
Панорама ідей: «Обговорення змісту проведення тижня початкової
ланки «До знань крокуйте разом  з нами».
обмін досвідом
січень -
лютий
Коряченко Л.В.


Завдання членам ШМО:
o       Розвантаження та оновлені програми (журнал «Поч.шк.» № 9 2016 р., ст..1-14; №10, 2016 р. ст..23)
o       Розвиток творчої особистості молодшого школяра в умовах модернізації почат. Освіти.

обговорен-ня



(журнал «Поч.шк.» № 3, 2017 р., ст.19)

до кінця лютого місяця
Члени ШМО

ІV засідання
Тема.   Сучасна реформа системи освіти в Україні.
 Мета.   Дослідити інформацію щодо  реформування системи освіти в початковій ланці навчання  з 2018 року. Наші реалії і перспективи Миронівської школи.
Форма проведення. Круглий стіл


Тематика  засідання
Форма
проведення
Дата
і місце проведе-
ння
Виконавець
Приміт-ка
1.
Засідання «круглого столу» - «Моя педагогічна скарбниця: творчі пошуки та знахідки» (у рамках роботи над проблемою)
дискусія
30.03.2018 р.
Миронівська
ЗШ  I II ст.
Гекало Л.В.,
Рак Л.Б.

2.
Педагогічні аспекти сучасної поч.. освіти. (журнал «Поч.шк.» №4,2017 р.,ст.3-4).
обговорен-ня

Коряченко Л.В.,
Гекало Л.В.,
Бабела О.П.

3.
Звіт про підготовку 4- класників до ДПА.
звіт

Гекало Л.В.

4.
Огляд новин методичної літератури. Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів на ІІ семестр.
обговорен-ня

Рак Л.Б.

5.
Про затвердження орієнтованих вимог до проведення ДПА учнів у системі загальної середньої освіти у 2017-2018 н.р.
коло ідей

Коряченко Л.В.,
Рак Л.Б.

6.
Створення ситуації успіху у молодших школярів через впровадження інноваційних технологій.
доповідь

Бабела О.П.


Завдання членам методичного об’єднання: підготуватися до засідання «круглого столу»:«Моя педагогічна скарбниця: творчі пошуки та знахідки»
Обмін досвідом

Всі члени ШМО




V засідання
Тема. Організація наступності в роботі педагогів початкової ланки і педагогів  II ступеня освіти. Підсумки за рік.
Мета.   Розвивати творчі здiбності молодших школярів, стимулювати
              навчально-пізнавальні інтереси молодших школярів.
Форма проведення. Круглий стіл


Тематика  засідання
Форма
проведення
Дата
і місце проведе-
ння
Виконавець
Приміт-ка
1.
Засідання «круглого столу» :
o       Розбіжність  вимог до результатів навчання у педагогів початкової ланки і педагогів II ступеня’;
o        «Моя педагогічна скарбниця: творчі пошуки та знахідки» (у рамках роботи над проблемою).
обмін досвідом
24.05.2018 р.
Миронівська
ЗШ  I II ст.
Всі члени ШМО

2
Аналіз результатів державної підсумкової атестації учнів 4-х класів.
звіт

Гекало Л.В.

3
Аналіз рівня навчальних досягнень учнів за результатами річного оцінювання. Про підсумок участі учнями початкової школи в інтерактивних конкурсах «Соняшник», «Колосок».
звіт

Всі члени ШМО,
Касько Ю.А.

4
Про результати роботи методичного обєднання протягом навчального року. Проведення моніторингу ефективності діяльності членів методичного обєднання.
коло ідей

Рак Л.Б. та
 члени ШМО

5
Проведення заходів із попередження дитячого травматизму і збереження здоров’я дітей під час роботи шкільних таборів.
повідомле-ння-

Коряченко Л.В.

Завдання членам  ШМО:
1.Вивчати методичні рекомендації РВО щодо впровадження нової програми  навчання  учнів в системі реформування поч.. ланки освіти.
2.Підготувати доповіді до серпневих конференцій.
коло ідей
серпень місяць
Члени ШМО



Положення про шкільне методичне об'єднання вчителів початкових класів
1. Загальні положення
1.1. Діяльність ШМО базується на педагогічному аналізі, прогнозуванні й плануванні навчально-виховного процесу в школі.
1.2. Основні напрями діяльності, зміст і форми роботи ШМО визначаються її членами відповідно до цілей і завдань школи і затверджуються методичною радою школи.
1.3. У своїй діяльності ШМО керується Конституцією і законами України, указами Президента, рішеннями уряду України, органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти й виховання, а також статутом школи, Концепцією розвитку школи, наукова-методичною проблемою педагогічного колективу і навчально-виховними завданнями річного плану, наказами і розпорядженнями директора.
 2. Взаємозв'язки ШМО з іншими структурними одиницями методичної школи і позашкільними організаціями.
ШМО в особі голови ШМО працює спільно з адміністрацією, методичним кабінетом, з педагогічною, методичною радами школи,творчими групами вчителів предметників ,школою молодого вчителя, керівниками шкільних ПДС, районними методичними об'єднаннями і методистами обласного НМЦ, здійснює координацію дій з реалізації цілей і завдань методичної, науково-дослідної, інноваційної та інформативно-аналітичної діяльності.
 3. Завдання методичного об'єднання
3.1. Створення умов для професійного, культурного і творчого зростання педагогів.
3.2. Виявлення і пропаганда ППД, здійснення нових підходів до організації навчання й виховання.
3.3. Освоєння нового змісту, технологій і методів педагогічної діяльності зі свого предмета, напряму науково-методичної роботи.
3.4. Узагальнення ППД вчителів школи і впровадження в практику роботи школи передового досвіду вчителів області.
3.5. Активна участь у створенні банку актуального досвіду в РМК школи.
3.6. Діагностика методичних утруднень учителів та визначення напрямів роботи ШМО на наступний навчальний рік.
3.7. Участь у конкурсах "Учитель року".
4. Функції шкільного методичного об'єднання вчителів початкових класів
4.1. Методична підтримка інноваційної діяльності вчителя.
4.2. Вивчення нормативної і методичної документації з питань освіти.
4.3. Проведення моніторингу ефективності діяльності членів ШМО.
4.4. Участь у підготовці й проведенні фестивалів,майстер-класів та інших заходів.
4.5. Підготовка дидактичних матеріалів із предметів.
4.6. Підготовка матеріалів для ярмарку педагогічних ідей.
4.7. Організація роботи педагогів з активізації самостійної пізнавальної і науково-дослідної позаурочної діяльності (конкурси, олімпіади).
4.8. Проведення предметних тижнів в умовах модернізації змісту освіти.
4.9. Надання методичної підтримки молодим фахівцям.
 5. Права шкільного методичного об'єднання вчителів початкових класів. 
5.1. Участь в атестації педагогів: визначення якості викладання, знань, умінь і навичок школярів з предметів.
5.2. Участь у розробці авторських методичних проектів, науково-дослідній діяльності й дослідно-експериментальній роботі на рівні школи, району, області.
5.3. Підготовка й публікація матеріалів ППД вчителів початкових класів.
 6. Обовязки членів шкільного ШМО вчителів початкових класів
6.1. Обов'язкова участь у всіх формах роботи ШМО, що проводиться протягом року.
6.2. Активна участь у роботі з удосконалення професійної майстерності.
6.3.Знання основних документів про освіту: Закон України "Про освіту", нормативні документи, вимоги до кваліфікаційних категорій, державні стандарти освіти, навчальні програми.
6.4. Володіння основами самоаналізу педагогічної діяльності.
6.5. Знання тенденцій розвитку освіти України.
6.6. Знання тенденцій розвитку методики викладання.
 7. Обов'язки голови шкільного ШМО вчителів початкових класів.
7.1. Організація поточного і перспективного планування роботи ШМО і своєї діяльності (план роботи на рік, циклограма діяльності, підвищення кваліфікації і проходження атестації членами ШМО).
7.2. Відвідування уроків та інших заходів, що проводяться вчителями початкових класів; раз на рік аналіз результативності роботи ШМО та окремих вчителів.
7.3. Надання методичної допомоги членам ШМО в освоєнні інноваційних програм, технологій, оволодінні методикою підготовки і проведення позакласних заходів.
7.4. Консультування з питань методики викладання, організації роботи з підвищення професійного рівня, підготовки друкованих матеріалів.
7.5. Пропаганда професійного досвіду членів ШМО.
 8. Відповідальність
Члени і голова шкільного ШМО вчителів початкових класів відповідають за виконання плану роботи ШМО, рівень роботи з науково-методичної проблеми ШМО.
 9. Управління шкільними ШМО вчителів початкових класів.

Робота ШМО організовується на основі Концепції розвитку й річного плану роботи школи та індивідуальних планів професійної самоосвіти членів ШМО.





Немає коментарів:

Дописати коментар